Thursday, May 8, 2008

Men hun har jo ikke noget tøj på... oh fryd!

Men det havde hun. Desværre. Jeg var til en digtoplæsning med Naja Marie Aidt. Jeg ankom lidt sent, så lokalet var helt overfyldt, og jeg var tvunget til at stå udenfor og lytte gennem en døråbning. Hun ser godt ud, hende, Naja Marie Aidt. Hun får 5 point fra mig. Og hun skriver fantastisk. Men jeg kunne næsten ikke høre hende gennem døråbningen og hendes altid skærmende hår. Så den maskuline fantasi fik lov at rulle lystigt - deraf overskriften på dette indlæg - og køn så hun ud, kan jeg afsløre...

Jeg starter sgu en fanklub - ikke til litteraturen - jeg får alligevel altid kun læst den første tredjedel af alle de bøger, jeg starter på - nej, en fanklub til flere flotte fyre og lækre ladies (bemærk dobbelt allitteration!) i dansk litteratur. Og jeg vil se afslørende fotos på BÅDE forside og bagside. Og inderflapperne... fantasien sætter grænsen.
Desuden vil jeg have en lille duftende lok af dit hår, når jeg køber din bog, frøken forfatter - dét bogmærke vil gøre min læsning så meget mere sanselig. Kunne man købe en lille smule af SUT's armsved, så man rigtig kunne komme i stemning med "City Slang". Eller måske en "føl dig som Søren Ulrik"-ølmave - nem at tage af og på. Oh, at læse "Sportsdigte" iklædt et par autentiske, af Jørgen Leth tiltrådte, hvide uldsokker. Der er alt for lidt merchandise i litteraturen. Tænk at eje et stykke af Ib Michaels navlefnuller...
Nej, det er faktisk for uhyggeligt...

No comments: